Facebook Twitter Delicious Stumble Upon

Apa Matlamat Hidup Anda?



Assalamualaikum semua.

"... Kadangkala di dalam kerja memerlukan pengorbanan, dan pengorbanan itu penting dalam kerjaya.."

Apa khabar? dah lama Mr.R tak update blog ini. sebab bz? kot. dan blog2 lain. Tapi hari ini hatiku kuat untuk updatekan blog ini dengan tajuk "Apa matlamat hidup anda?" Mengapa? Mr.R pun tak pasti apa matlamat hidup di dunia. Korang tak nak berjaya dalam hidup ini?

Sekurang2nya Mr.R nak buat sesuatu untuk Malaysia dan Islam. Tapi apa? wah. Ada visi yang tinggi tapi tak pasti apa yang hendak dibuat. Sebenarnya ada.. cuma tak tahu langkah pertama hendak buat apa. mmmm kesian2.. Ada duit mestilah senang kan. kalau tak ada? heheh

Mr.R sangat terarik dengan lagu Sleeq dan Aron Aziz ni. Salam Semua. Dari lagu ini Mr.R tertanya apa matlamat diri ini? Ramai orang tak berjaya kerana tidak ada matlamat dan kesungguhan untuk menggapainya.
Lagu ini boleh jadi motivasi kepada sesiapa yang terfikir pengajaran disebalik lagu ini. Jangan putus asa dalam membuat mencapai matlamat anda.

Perancangan kita boleh tergelincir dari landasan kerana kehadiran pelbagai masalah dan perkara2 yang kita tidak jangka. Maka jangan mengalah ya. Itu cuma ujian semata2.


Semoga terhibur.

Assalamualikum semua.

1 comments:

  1. Adirasmadin said...:

    can u imagine what i would do if i could be what i really am?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...